Śliwki, brzoskwinie, nektarynki zmniejszają ryzyko otyłości

Nadciśnienie tętnicze
Nadciśnienie tętnicze – Nowocześnie!
9 września 2016
Jeśli idziesz na pierwszą wizytę
Jeśli idziesz na pierwszą wizytę do diabetologa
9 września 2016

Śliwki, brzoskwinie, nektarynki zmniejszają ryzyko otyłości i cukrzycy.

Owoce pestkowe – tj. śliwki, brzoskwinie i nektarynki, pomagają w zapobieganiu otyłości i cukrzycy typu 2.

Śliwki, brzoskwinie, nektarynki zmniejszają ryzyko otyłości poprzez związki fenolowe zawarte w tych owocach, które posiadają własności przeciwzapalne, przeciwcukrzycowe, chronią przed gromadzeniem się tkanki tłuszczowej oraz mogą zmniejszać utlenianie złego cholesterolu LDL, który wpływa na rozwój chorób układu krążenia. Wyniki analizy wskazują na to, że cztery główne grupy fenolowe (antocyjany, kwas chlorogenowy, pochodne kwercetyny i katechiny) , mają wpływ na różne komórki tj. komórki tłuszczowe, makrofagi i komórki śródbłonka naczyń. Wszystkie trzy wymienione rodzaje owoców pestkowych zawierają podobne związki fenolowe w niejednolitych proporcjach, zatem  wzajemnie się uzupełniają. Pamiętajmy oczywiście, że należy je jeść w umiarkowanych ilościach 🙂 1

Referencje:

1.
Cisneros Z CZ. Three Fruits Lessens Chance For Obesity And Diabetes. DiabeticLive.com. HTTP://WWW.DIABETICLIVE.COM/DIABETES-101/THREE-FRUITS-LESSENS-CHANCE-FOR-OBESITY-AND-DIABETES. Published 12 lipiec 2012.

Dodaj komentarz